extra koffer inchecken

View previous topic View next topic Go down

extra koffer inchecken

Post by dikvdberg on Thu 1 Oct 2009 - 16:06

Ik heb Geboekt met 2 koffers, heb dus voor 1 koffer extra € 40, - retour Moeten betalen.
Nu lees ik onder de voorwaarden DAT ik toch maar 15 kg in mag checken.
Dus als je nu 1 of 2 koffers incheckt mag je maar 15 kg meenemen?
Klopt dit?
dikvdberg
FR Starter
FR Starter

Number of posts : 3
Registration date : 2009-10-01

Back to top Go down

Re: extra koffer inchecken

Post by j2op on Thu 1 Oct 2009 - 16:50

nee klopt niet.
Als je voor 1 oktober hebt geboekt dan mag je voor 10 euro online één stuk baggage van 15 kg meenemen. neem je er 2 mee van bvd 8+7 dan zit je fout. Hoeveel het met 2 stuks bagage zat weet ik niet meer, ik ga meestal alleen met mijn handbagage op stap.
Doe je dit na 1 oktober (vandaag dus) dan moet je 15 euro online betalen maar dan mag je 2 stuks elk 15kg max.
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES

quote:
Kosten voor ingecheckte bagage* - (Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken met elk een totaalgewicht van 15 kilo)
unquote

Doe je dat op het vliegveld dan kost het je een rib uit je lijf!

Dus als je nu per se een koffer nodig hebt dan kost het meer, maar je neemt er 2 mee.
j2op
FR SuperFan
FR SuperFan

Number of posts : 170
Registration date : 2009-05-25

Back to top Go down

Post by dikvdberg on Thu 1 Oct 2009 - 17:15

[quote = "j2op"] nee klopt niet.
Als je voor 1 oktober Geboekt hebt dan mag je voor 10 euro online Een stuk bagage van 15 kg meenemen. Neem je er 2 mee van bvd 8 +7 dan zit je fout. Hoeveel het met 2 stuks bagage zat weet ik niet meer, ik ga Meestal alleen met mijn handbagage op stap.
Doe je dit na 1 oktober (vandaag dus) dan moet je 15 euro online betalen maar dan mag je 2 stuks eland 15kg Max.
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES

quote:
Kosten voor ingecheckte bagage * -- (Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken met elanden een totaalgewicht van 15 kilo)
unquote

Doe je dat op het vliegveld dan kost het je een rib uit je lijf!

Op de bevestiging staat:Ieder mag tot 3 koffers inchecken met een totaal gewicht van 15 kg.
Maar onder de voorwaarden in het Engels staat:ieder mag max.2 koffers inchecken van elk 15 kg.
Heb dus 1 koffer extra geboekt (en €40-betaald, retour).En neem dus aan dat elke koffer 15 kg mag wegen.
Volgens u mag het niet.
Bedankt voor de reactie,Dik
dikvdberg
FR Starter
FR Starter

Number of posts : 3
Registration date : 2009-10-01

Back to top Go down

Post by j2op on Thu 1 Oct 2009 - 22:09

de voorwaarden in het engels zijn sinds 1 oktober 2009 van kracht. Dat betekent dat ik 5 euro per traject extra moet betalen (het was 10) maar het betekent ook dat ik 2 koffers elk 15 kg zwaar mag meenemen.
15 kg zijn echt niet veel, daarom denk ik eigenlijk dat ikzelf die ene keer dat ik wat extra mee wil nemen er meer aan heb aan dit beleid. Ik ga over 2 weken naar londen om te shoppen: heen alleen handbagage en terug 2 koffers van 15 kg p.s.
Uiteindelijk geldt wat er op uw bevestiging staat. Voor 1-10, 10 euro per koffer per traject max 15 kg, na 1-10 15 euro voor 2 koffers 15 kg elk.
U kunt ook natuurlijk Ryanair (laten) bellen zodat u helemaal zeker op pad gaat... In ieder geval kunt u de voorwaarden vinden op de link die ik eerder heb gepost.
Graag gedaan
joop
j2op
FR SuperFan
FR SuperFan

Number of posts : 170
Registration date : 2009-05-25

Back to top Go down

Post by bateryan on Sat 10 Oct 2009 - 2:20

Samengevat en beperkt tot jouw situatie:
De regels voor checked-in bagage zijn veranderd voor boekingen vanaf 1 oktober.
Voor 1 oktober geboekt:
Per passagier maximaal 15 kg in 1 koffer. Verdeel je die 15 kg over meerdere koffers, dan moet je toch voor iedere koffer extra betalen (heb je dus gedaan). Neem je ook nog eens meer dan 15 kg totaal mee, moet je daar nog eens overgewicht voor betalen.
Op of na 1 oktober geboekt:
Per passagier maximaal 2 koffers met ELK 15 kg. Voor zowel de 1e als de 2e koffer betaal je een bedrag.
Wat voor jou geldt staat vermeld op de 'Itinary' die je toegezonden hebt gekregen.
Vraag me niet of ik het logisch vind als je straks toch voor de extra kilo's moet betalen. Ryanair heeft een reputatie opgebouwd met uiterst strikte toepassing van hun regels, zeker als het geld oplevert.
bateryan
FR Fan
FR Fan

Number of posts : 41
Registration date : 2008-08-27

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics