Toch admingistratieve toeslag bij gebruik Prepaid Mastercard

View previous topic View next topic Go down

Toch admingistratieve toeslag bij gebruik Prepaid Mastercard

Post by symonsj on Tue 28 Aug 2012 - 10:56

Als ik een vlucht wil boeken van Weeze naar TFS wordt er toch een administratieve toeslag aangerekend, zelfs als ik wil betalen met mijn prepaid mastercard. Een tijdje geleden ging alles nog goed.

Op de Ryanair website lees ik weliswaar dat bij betaling met prepaid mastercard geen toeslag wordt aangerekend behalve voor "vluchten die uit de volgende landen komen Ė Groot BrittaniŽ, Ierland, ItaliŽ, Duitsland & Spanje".

Ik woon in BelgiŽ en voor zover ik weet hebben Belgen nu geen mogelijkheid meer om de toeslag te vermijden vermits de Ryanair kaarten hier niet te verkrijgen zijn.

Volgens mij is dit een fout... Welke idee de procedure om dit te melden?
symonsj
FR Rookie
FR Rookie

Number of posts : 22
Registration date : 2010-11-17

Back to top Go down

Re: Toch admingistratieve toeslag bij gebruik Prepaid Mastercard

Post by HollandRyanair on Tue 28 Aug 2012 - 11:21

symonsj wrote:Als ik een vlucht wil boeken van Weeze naar TFS wordt er toch een administratieve toeslag aangerekend, zelfs als ik wil betalen met mijn prepaid mastercard. Een tijdje geleden ging alles nog goed.

Op de Ryanair website lees ik weliswaar dat bij betaling met prepaid mastercard geen toeslag wordt aangerekend behalve voor "vluchten die uit de volgende landen komen Ė Groot BrittaniŽ, Ierland, ItaliŽ, Duitsland & Spanje".

Ik woon in BelgiŽ en voor zover ik weet hebben Belgen nu geen mogelijkheid meer om de toeslag te vermijden vermits de Ryanair kaarten hier niet te verkrijgen zijn.

Volgens mij is dit een fout... Welke idee de procedure om dit te melden?

Dit is inderdaad heel vervelend, maar geen fout. Ryanair heeft in Groot BrittaniŽ, Ierland, ItaliŽ, Duitsland & Spanje het Ryanair Cash Passport geintroduceerd, wat betekent dat alleen maar die pas de adm. toeslag is te vermijden op het moment dat een vlucht vertrekt vanuit een van deze landen. Het gaat dus niet om de nationaliteit van de passagiers, maar zijn luchthaven van vertrek. Het is dus voor Belgen en Nederlanders niet meer mogelijk om de adm. toeslag te vermijden met vertrek vanaf Weeze (Duitsland). Als je dus een vlucht vanaf Charleroi of Maastricht wil boeken naar TFS zal geen adm. toeslag in rekening worden gebracht bij een Prepaid Mastercard (omdat de Ryanair Cash Passport niet beschikbaar is in NL en BE).

Hoop dat dit verhelderend is.
HollandRyanair
FR SuperFan
FR SuperFan

Number of posts : 242
Registration date : 2011-03-14

Back to top Go down

Post by symonsj on Tue 28 Aug 2012 - 11:41

Bedankt voor je antwoord HollandRyanair, maar ik dacht dat het een Europese regel was dat iedereen de gelegenheid moest hebben om zonder extra kosten te betalen.

Je zou toch denken dat Ryanair deze regel hiermee schendt?
Het kan toch niet van je nationaliteit afhangen of een Europese wet moet toegepast worden of niet Very Happy .
symonsj
FR Rookie
FR Rookie

Back to top Go down

Post by symonsj on Tue 28 Aug 2012 - 11:48

Op het Ryanair contactforumulier kan ik slechts een 50-tal karakters typen en ik krijg dan ook een standaard antwoord dat in feite bevestigt dat ze een fout maken op hun website:

Please click on the link below which we hope will answer your query.

http://www.ryanair.com/ie/questions/why-is-there-a-handling-charge-when-i-reserve-my-flights

Please note that if you have any further queries relating to this request you will have to submit another request via our web form.

Daar lees ik:
To defray the substantial costs incurred by Ryanair managing and maintaining our reservation an administration fee applies to each passenger per flight segment. Click here for details

As a special offer to Ryanair Cash Passport cardholders (UK, Italian, German, Irish & Spanish residents only) and Mastercard Prepaid card holders (excluding UK, Italian, German,Irish & Spanish Mastercard Prepaid cardholders), Ryanair, will not apply an administration fee to those customers paying by this method of payment.

Dat is toch duidelijk zou ik denken?
symonsj
FR Rookie
FR Rookie

Back to top Go down

Post by HollandRyanair on Tue 28 Aug 2012 - 11:55

De Europese regel betreft dat tickettarieven moeten worden genoemd inclusief belastingen en toeslagen, maar daar valt de betalingstoeslag geloof ik buiten. Als je kijkt naar EasyJet en Wizz Air worden daar ook betalingskosten gerekend, dus dit is Europees gezien gewoon toegestaan. Ik moet zeggen dat je citaat van de website erg onduidelijk is, gezien het suggereert dat het afhankelijk is van het feit of je wel of geen Cash Passport kŠn hebben (dus je nationaliteit). Ik betwijfel of het zin heeft om Ryanair hier op aan te spreken.. als je gaat bellen kost het jou veel geld en ze zullen er echt niks aan veranderen
HollandRyanair
FR SuperFan
FR SuperFan

Number of posts : 242
Registration date : 2011-03-14

Back to top Go down

Post by Willem114 on Tue 27 Nov 2012 - 0:21

De wetgeving gaat voor Nederland veranderen:

Extra kosten creditcards binnenkort aan banden gelegd

AMSTERDAM - De kosten die door bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen extra in rekening worden gebracht bij consumenten voor betalingen met creditcards, worden binnenkort aan banden gelegd.

Foto: ANP
Dit laat minister Jeroen Dijsselbloem van FinanciŽn maandag weten aan de Tweede Kamer in antwoord op vragen van de Pvda-fractie in de Kamer.
Het Europees Parlement (EP) luidde vorige week de alarmklok over de extra transactiekosten die bij het kopen van vliegtickets of concertkaartjes in rekening worden gebracht.
Onterecht
De transactiekosten van creditcardbetalingen zijn vaak te hoog en consumenten krijgen vaak onterecht een te hoge toeslag bij een onlinebestelling met een creditcard. Bij luchtvaartmaatschappijen zoals Ryanair, Easyjet, KLM en Lufthansa kunnen deze kosten oplopen tot 15 euro per ticket voor een enkele reis.
Volgens Dijsselbloem zal een wetsvoorstel naar aanleiding van de Europese richtlijn om deze praktijken aan banden te leggen na het kerstreces aan de Tweede Kamer worden gestuurd.
Werkelijke kosten
"Handelaren mogen niet meer kosten in rekening brengen aan hun klanten dan de werkelijk door hen gemaakte kosten die verband houden met het gekozen betaalmiddel", aldus Dijsselbloem.
Soms is het betalen met een creditcard zelfs de enige manier om een ticket te betalen. Volgens Dijsselbloem is het aan handelaren om te bepalen welke betaalmethoden ze aanbieden. Wel belooft de minister zich ervoor in te zetten dat consumenten meer betaalwijzen krijgen om uit te kiezen.
Bron: NU.nl/Heleen Haverkort

http://www.nu.nl/economie/2967699/extra-kosten-creditcards-binnenkort-banden-gelegd.html

Willem114
FR Starter
FR Starter

Number of posts : 5
Registration date : 2012-11-10

Back to top Go down

Post by bateryan on Wed 5 Dec 2012 - 21:18

En ondertussen heeft MOL op zijn typerende eigen wijze al gereageerd. Een nieuwe toeslag van 2% voor creditcardkosten, evt te vermijden met debitcard of cash passport en voor iedereen 6Ä toeslag voor administratiekosten, alleen in een overgangsperiode nog gedeeltelijk te ontwijken met debitcard of cash passport.
Uitgaande van een gemiddelde ticketprijs van ong. Ä60 dus een verhoging van zo'n Ä 1,20 en Ryanair voldoet weer aan de regels. Goed gescoord politici!
bateryan
FR Fan
FR Fan

Number of posts : 41
Registration date : 2008-08-27

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics